Sunday 26 November 2017

CARA JAGA LUKA PEMBEDAHAN CEPAT SEMBUH











CARA RAWAT LUKA PEMBEDAHAN CEPAT SEMBUH & ELAK DIJANGKITI KUMAN


"Luka pembedahan saya masih tak baik baik lagilah kak. Takut bernanah dan kena infection. Risau saya kak. Macam mana nak buat ni....? "

Sapa tengah dilemma macam ni?  Angkat tangan 🙋


Kenapa Luka Lambat Sembuh?


Ada banyak faktor yang boleh buatkan luka pembedahan itu lambat sembuh. Ia tak semestinya dari faktor penjagaan selepas pembedahan sahaja semata mata tetapi sebenarnya faktor dari kekuatan kesihatan dalaman lah yang memainkan peranan lebih penting untuk membantu menyembuhkan  luka tu dengan cepat.


Antara golongan pesakit yang berisiko tinggi luka pembedahannya lambat sembuh dan berisiko mengalami jangkitan kuman pada luka pembedahan adalah :-

🌼Warga Emas (orang yang berumur lebih 60 tahun)
🌼Pesakit yang sebelum ini mengalami kekurangan berat badan akibat kekurangan nutrisi seimbang
🌼Pesakit yang kurang Vitamin C
🌼Pesakit kronik seperti pesakit diabetes, pesakit kanser yang menjalani rawatan radioterapi & kimoterapi
🌼Pesakit autoimmune seperti SLE yang dirawat
🌼Perokok

Luka pembedahan yang lambat sembuh, mudah dijangkiti kuman dan membuatkan keadaan luka tersebut menjadi lebih teruk.

Takkan nak tunggu sampai luka da jadi teruk ye dak?

Habes tu macam mana nak buat kak?  Apa cara nak bagi luka saya cepat baik?

Macam mana nak bagi lekas sembuh?

Ada beberapa perkara penting yang perlu dititikberatkan sekiranya anda ingin mencari suplemen yang sesuai untuk mempercepatkan penyembuhan luka. Vitamin dan mineral ini akan mempercepatkan masa dan proses penyembuhan kulit dan tisu (sumber daripada Dr. Zubaidi) :-

Beta Carotene (250 000 IU sehari) atau Vitamin A (25 000 IU sehari). Dos ini dikira sebagai dos yang tinggi. Maka, tidak harus diambil melebihi 2 minggu. Kurangkan dos kepada 50 000 IU beta carotene dan 15 000-25 000 IU Vitamin A setiap hari selepas 2 minggu.Vitamin C (1000mg 2 kali sehari)Vitamin E (400 – 800 IU sehari)Zinc (10 – 30 mg sehari)Vitamin B Complex (1000 mcg sehari)Glucosamine (1500 sehari). Jika pembedahan itu melibatkan sendiL-arginine (17-25 gram sehari)

Tips lain yang disyorkan supaya proses dan masa penyembuhan luka berlaku dengan lebih cepat. Antaranya :-


🎷Amalkan satu sudu besar madu setiap hari (bagi yang tiasa diabetes)
🎷Tambahkan jumlah pengambilan protein setiap hari.
🎷Setiap pemakanan harus mempunyai 2-3 gram protein bagi setiap kilogram badan. Sebagai contoh, jika berat badan 60kg, maknanya dalam pengambilan protein yang harus diambil adalah antara 120-180 gram sehari.
🎷Cara terbaik mengambil protein adalah dengan mengambil ‘daging putih’ seperti telur, ikan atau ayam. Selain itu protein yang terdapat pada sayur-sayuran seperti soya dan kacang. Pengambilan ‘daging merah’ adalah tidak digalakkan kerana boleh menyebabkan sembelit.
🎷Sekiranya pesakit tiada selera untuk makan, seeloknya semua suplemen ini diberikan dalam bentuk cecair (minuman). Ini bagi memudahkan untuk ditelan dan lebih cepat untuk dihabiskan.
🎷Selagi luka belum kering dan bersih, seeloknya pembersihan luka pembedahan dilakukan oleh yang terlatih seperti jururawat ataupun doktor. Ini bagi mengelakkan luka dijangkiti kuman dan menjadi lebih teruk.


Untuk mengelakkan luka pembedahan lambat sembuh & dijangkiti kuman, pastikan tips yang akak kongsikan di atas tadi dibuat secara konsisten disamping pengambilan nutrisi yang sihat dan seimbang supaya tubuh badan kita dapat cepat bertindak balas untuk proses-proses
penyembuhan.

SUPPLEMENT SHAKLEE BANTU SEMBUHKAN LUKA DENGAN CEPAT


Testimoni 1

"Pakcik ni pesawah.akibat terdedah kepada penggunaan racun yang terlalu lama dan kerap sewaktu melakukan kerja kerja di sawah, akhirnya kakinya luka sampai kena infection dan doktor sampai terpaksa korek isi kakinya untuk buang nanah... Ngerikan... 😨  selepas pembedahan pakcik ni consume vivix secara konsisten dengan meningkatkan pengambilan dos harian selama 2 minggu Alhamdulillah kini isi kakinya dah tumbuh semula (lihat gambar progress perubahan lukanya) "

Testimoni 2

"Suaminya kena operate di punggung. Sepatutnya luka lepas operate itu dijangka akan sembuh dalam tempoh 5-6bulan. Tapi kesan pengambilan VIVIX secara konsisten luka tersebut makin mengecil dalam tempoh 2 bulan sahaja... "



Baru sahaja lepas menjalani pembedahan dan nak luka pembedahan segera dan nak elak luka dari  terkena jangkitan kuman, mulakan dengan langkah pertama, beri tubuh badan anda dengan nutrisi yang lengkap untuk agar proses penyembuhan luka menjadi lebih pantas.

Mulakan tindakan anda segera... Jangan bertangguh...

Rawatlah segera sebelum terlambat.


Berminat nak cuba VIVIX? klik di sini..


 NAK ORDER VIVIX 

Sekarang tengah ada promosi VIVIX hingga hujung bulan ini. Lebih penjimatan berganda ganda... 

Siapa nak beli pakej promosi klik link ini..

 PROMOSI KOMBO VIVIX 


No comments:

Post a Comment

OBSES DENGAN SHAKLEE?? korang camne? Shaklee ni produknya berkualiti.. Testimoni yg pelanggan guna memang ori .bukan di buat buat Ka...